Köpinformation

 

Beställning

Priserna hos oss på Livskvalité är i svenska kronor inklusive svensk moms. Bekräftelse och eventuell restnotering sker med e-post och du som kund åtar dig då att bevaka din e-post.

Du kan även beställa genom att skicka ett meddelande till: info@livskvalite-motala.se

Glöm då inte att förutom de varor du önskar, även ange namn, adress, samt även telefonnummer så återkommer vi med bankgironummer för betalning.  Önskas betalning ske genom faktura, kontakta oss så ordnar vi det.

 

Leverans och frakt

För kunder bosatta i Sverige gäller att varorna levereras normalt med en frakt på 80-90 SEK (exkl moms). Detta gäller inte stora produkter som spabad och liknande.

Till privatpersoner skickas normalt leveranserna som Postpaket eller DHL vilket innebär att du får hämta ut det på något av Postens eller DHL utlämningsställen.

Frakt tillkommer med ca 75 kr (gäller paket under 3 kg med DHL. eller 90 kr med Posten). För paket över 3 kg kostar det 100 kr (DHL) eller 112,50 (Posten).

Paket till privatperson får max vara 150 cm långt. För längre paket fodras företagspaket eller at paketet hämtas på åkeriet.

 

En order som ryms i ett kuvert skickas på detta sätt, vilket innebär Postens porto kostnad.

För ej utlösta paket debiteras fraktkostnad.

För större gods som fåtöljer , bordtennisbord o likn. tillkommer särskild frakt och ofta hemleverans.

 

Returer och reklamationer

Du har rätt att inom 14 dagar från mottagandet ångra ditt köp. Kostnaden för returfrakten står du själv för. Vid retur kräver vi att varan är oanvänd, i sin originalförpackning samt återsändes tillsammans med ursprungliga orderhandlingar. Du får inte returnera varor mot postförskott eller efterkrav. Sådana leveranser löses inte ut av oss. Vi vill påpeka att vid transport till oss, ansvarar du som kund för att varan når oss i oskadat skick.

Vid felaktig leverans, dvs leverans av fel vara, fel antal, skadad vara eller bristfällig vara skall du som kund omgående kontakta oss på livskvalité, info@livskvalite-motala.se, för reklamation.

För synliga transportskador skall anmärkningar omedelbart anmälas till Posten eller DHL. (Allra helst redan vid mottagandet.) Vid andra typer av transportskador skall anmärkningar framställas till Posten eller DHL inom 7 dagar efter mottagandet.

Returer av varor/paket skickas till: Kungsgatan 3, 591 30 Motala

Der integrierte lösungsteil hilft bei hausarbeit schreiben lassen to https://hausarbeithilfe.com/ der selbstkontrolle

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *